Reciproční výměna studentů Mikulovského gymnázia a italských studentů

Poslední týden v dubnu přijela do Mikulova na gymnázium skupina italských studentů z města Campobasso. S touto školou spolupracujeme již dvanáctým rokem a v rámci reciproční výměny se studenti seznámili s Mikulovem a Mikulovskem (Pálava, Lednice, Turold). Byli přijati i panem starostou Rostislavem Koštialem.

Studenti na setkání vzpomínají:

Našim cizokrajným kamarádům jsme se vydali vstříc v neděli 20. dubna na jedenáctou hodinu večerní ke gymnáziu. Když autobus konečně projel zatáčkou a zjevil se v našem zorném poli, všichni začali mávat a skákat, kdyby nás náhodou pan řidič chtěl přehlédnout. Když se vlna Italů vyvalila z autobusu, holky si padly kolem krku a kluci se mužně poplácali po zádech. Vzali jsme Italům kufry a vydali se do vytoužených postelí.

Druhý den ráno jsme se sešli ve třídě s připraveným občerstvením a vydali jsme se do Purkyňova sálu, kde nám zazpíval školní sbor Gaudium pod vedením paní učitelky Valové a komorní orchestr ZUŠ Mikulov pod vedením paní učitelky Mrázkové. Pan ředitel Svoboda řekl pár slov k uvítání italských studentů. Po těchto nádherných vystoupeních jsme se všichni přesunuli do prostor našeho gymnázia a za připravených referátů některých studentů jsme si školu prohlédli. Následovala výuka společná s ostatními studenty gymnázia a poté oběd ve školní jídelně a rychlý přesun na městský úřad, kde všechny uvítal pan starosta Koštial. Po zajímavém proslovu jsme se přesunuli na Turold a prošli jsme si jeskyně. Den jsme zakončili deštěm a rozchodem domů.

Třetí den jsme se sešli na stejném místě a prošli jsme si kompletně celý Mikulov – zámek, židovský hřbitov a Kozí hrádek. Jelikož byla zima, na chvíli jsme skončili i v kavárně s horkými nápoji ve zmrzlých rukou. Odpoledne jsme strávili naštěstí v teple, a to za pozorování pokusů italských studentů o napodobení chemických pokusů paní učitelky Baťkové. Odpoledne bylo volné, část šla do Aqualandu Moravia, část nakupovat do Brna a několik vyrazilo i na další procházky, například do lomu.

Čtvrtý den jsme se jako obvykle sešli v místnosti s občerstvením a měli jsme vyrazit na Pálavu, jenže neustále pršelo. Proto jsme čekali na autobus, který nás dovezl k začátku kratší trasy. Během procházky bylo krásně, i sluníčko se ukázalo, ale i tak jsme byli všichni šťastní, když jsme se „doplazili“ do Dolních Věstonic na oběd. Poté nás autobus zase vyzvedl a zavezl nás zpět před školu, kde jsme se zase rozešli k volným programům.

Na poslední den byla plánována Lednice, zámek a zahrady. Autobus nás dovezl k jízdárně a vyrazili jsme na prohlídku zámku s jednou skvělou průvodkyní. Poté jsme se prošli i zámeckým skleníkem. Když prohlídka skončila, sešli jsme se venku, kde jsme se nasvačili a vyrazili jsme zámeckou zahradou směrem k minaretu. Celý unavení jsme vyšli to velké množství schodů, které vede k nejlepšímu výhledu v okolí. Výšlap se všem vydařil a zdraví jsme došli zase zpět dolů. Poté jsme měli pár hodin čas a na zakončení večera jsme se všichni společně sešli na Bowlingu v Mikulově, kde jsme zároveň pořádně oslavili skvělý týden, který jsme společně strávili.

V pátek ráno jsme se se smutkem vydali ke škole, odkud odjížděl autobus italských studentů. Odjezd jsme oplakali, ale shodli jsme se, že se uvidíme ještě v září, kdy loučení bude mnohokrát horší.