Vinařství Volařík pro Světlušku

Vinařství Volařík se rozhodlo podpořit charitativní projekt Světluška a vydalo speciální edice vína s unikátní etiketou. „Projekt Víno pro Světlušku vznikl na základě myšlenky prof. MUDr. Vlastimila Válka, krajského odborníka České radiologické společnosti, aktivity Vinařství Volařík a za porozumění Nadačního fondu Českého rozhlasu Světluška,“ řekl ředitel vinařství Miroslav Volařík.

Vinařství Volařík vkládá do projektu vynikající Ryzlink vlašský 2015 z jedné z nejlepších poloh na Pálavě, viniční trati Kotelná, která dává vínu nezaměnitelnou mineralitu. „Víno je úmyslně lahvováno do téměř černé lahve a neumožňuje tak vidět, co se skrývá uvnitř. Což symbolizuje smysl projektu Světluška. Lidé se zrakovým postižením se musí spoléhat na jiné smysly a ústřední spojující myšlenkou je cit,“ vysvětluje Miroslav Volařík.

Jedná se o první ročník, do kterého Ryzlink vlašský 2015 z viniční trati Kotelná s označením Víno pro Světlušku vstupuje v limitovaném počtu 2 000 kusů lahví. Z každé prodané lahve věnuje Vinařství Volařík 50 korun českých ve prospěch Světlušky.

Ke spolupráci se připojila tiskařská společnost S&K LABEL, která jako svůj příspěvek vyrobila exkluzivní etikety zdarma. Etiketa, v podobě velkého loga Svělušky, je doplněna názvem vína v Braillově písmu.

Světluška jako dlouhodobý projekt Nadačního fondu Českého rozhlasu si zaslouží solidaritu všech lidí dobré vůle, kteří se rozhodli darovat nevidomým trochu světla. Světluška pomáhá dětem a dospělým s těžkým zrakovým postižením. Je oporou pro ty, které nelehký životní osud postavil před každodenní výzvu: znovu a znovu se učit životu ve tmě – bez pomoci jednoho z nejdůležitějších lidských smyslů. Do projektu se zatím zapojilo více než 80 000 dobrovolníků a miliony dárců. Díky tomu, že se k nim nyní připojily i Vinařství Volařík a společnost S&K LABEL, se projekt Světluška rozšíří mezi dalších 2 000 dárců.

js